slut på prao nu 09-04-24

Hej!

Idag var min sista PRAO dag på UBAB och jag fick behålla min jobb T-shirt och fick ett par sockar. Idag har jag varit på spännbädden på morgonen med Stefan och på 11 kaffet fick vi fika å de va jätte gott. Efter att jag ätit lunch så gick jag och bytte om och lämnade in kläderna till Charlotte men som sagt va så fick jag behålla T-shirten.Sen gick  jag upp till Konstruktionen och ritade på CADen, det var jätte kul! Jag ska beställa ett 30dagars test av AutoCAD imorgon, jag längtar.

I onsdags var jag med Marica och Niclas på transport och det var väldigt trevligt och jag behövde en slapp morgon på kontor för jag va väldigt trött. Efter lunchen var jag på konstruktion för 2a gången och då fick jag rita på AutoCAD för första gången. det var jätte kul, klockan blev aldeles för mkt. Jag slutade 14 min för sent, men det var det värt.

Igår, torsdag, blev det ändring i schemat för Sven-Ove skulle ha en ny PRAO elev där så jag fick vara med Charlotte igen. Charlotte skjutsade mig även nästan hela vägen till stallet efter jobbet och jag red en ny ponny som är där på prov. Han är nog i alla fall delvis islandshäst för han ser ut som det och han har en kort trav. han var jätte härlig att rida i skritt och trav men när man galoperade så gick det för fort och jag kunde inte få stopp på honom. Han har nog inte hoppat innan eller i alla fall inte så mkt för först stannade han vid hindret så jag ramlade av (men det var ju nära till marken) så det var bara att hoppa upp igen. sen sänkte Marina hindrena jätte mkt dom va kanske 20 cm och kryss och han vägrade ändå, då ledde Marina över honom i skritt och han gick över men det var inte nått han ville. Han var rolig att rida och han är bra träning för mig så jag rider honom gärna igen och jag skulle gärna hjälpa till med att lära honom att hinder inte är farliga.

Imorgon kommer kanske Andreas hit och då ska han laga min moppe för den läcker bensin så den startar inte ens. Vi har kollat så att vi vet vad eller vart det läcker.

Nu sitter jag och gör läxor så jag får se till att göra klart dom nu så ska jag nog gå och lägga mig sen för man blir trött av att jobba.
puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0