Dags att skriva igen :P

Hej!

Ledsen att jag e så sen trots att jag lovade att skriva. Men har haft fullt upp.

15/7 var jag hos Ponrus<3 och vi blev till sammans, träffade hans pappa å hans tjej (Victor va också hemma). Victor såg min ring när vi skulle äta å är kvick och säger: Har ni redan förlovat er? 
Men självklart va det ju inte så :P haha. Men lite kul va de ändå :P. Vi kollade på 3 filmer och jag åkte inte där ifrån fören runt 4 på morgonen. Halv 5 var jag hemma, liv rädd att väcka mamma och pappa.

Fredagen 16/7 kom Pontus hit <3<3 Han stannade inte lika länge men runt 1 var väl klockan i alla fall.

Lördag: Jag, mamma och pappa åkte till husvagnen när pappa kom hem från jobbet. Vi kom hem sent på måndag kväll så lite mer än 1 vecka blev det i en säng som gör att jag har ont i ryggen, nacken och axlarna fortfarande. Vi var på Göksäter 2 gånger och jag köpte 2 par skor, 4par leggins, solglasögon och lite andra grejer... men billigt blev det inte... (Hade datan med men inget internet)

På måndagen när vi skulle hem så stannade vi i Vårgårda och åt lite med Peter så vi va inte hemma fören vid 9 på kvällen.

På tisdagen åkte jag till Pontus och träffade hans mamma å hennes kille och hans minsta lillebror. Det var trevligt men hade velat stanna längre.

På Onsdagen var det första dagen på jobbet (10.00 - 16.00) Kändes lite konstigt, visste inget och många nya människor... Efter jobbet smsade Pontus <3 och frågade om jag inte kunde komma in till Ulricehamn och fika hos Robert, så så blev det

(7.30-16.00 resten av dagarna)

Torsdagen var lite lättare men det var fortfarande svårt med namn och viste inte hur det fungerade.

På fredagen började allt falla på plats, fick fortfarande fråga lite om hur jag skulle göra och så men det gick betydligt bättre.
Efter jobbet kom Pontus<3 hit.

På lördagen åkte vi till Alingsås för att fira min kussin och hennes sambo (30 och 40 år) och det visade sig att som gift sig dagen innan (men det var nästan ingen som viste det) så det var en större fest än vad vi fattade.

På söndags kvällen kom Marita och Pettri med de 3 minsta barnen och Bibban och Baloo och åt massa korv med oss. Det blev en trevlig kväll, men tyvärr kom dom inte iväg fören 10 så blev inte så tidigt i säng...

Måndag morgon var seg, men det är alltid segt med måndag morgnar. Positivt va att jag lärt mig hur frukosten fungerar så det var rätt lätt att göra det, hade även börjat lära mig tiderna för mat och fika. Hade lärt mig nästan alla namnen på dom som bor där.
Efter jobbet åkte jag men och duschade sen kom Pontus <3. Han va kvar till strax efter 10. (2 ganska sena dagar på rad e inte så bra...)

Tisdag gick bra, vi spelade bingo med dom några från de andra avdelningarna. Det var trevligt och det var flera av våra som vann. Har fått full koll på namnen med så det är roligt. Har även fått lite koll på hur mkt mat dom vill ha och vad dom gillar.

Idag har vi gått tipspromenad, 2 av 3 vinnare var från våran avdelning.
Vi fick även upp det stora ute bordet så nu får vi lättare platts om vi vill äta ute (om det är bra väder)
Efter jobbet började jag packa lite inför helgen...

I morgon är det högläsning tror jag. Får se om vi får med några dit.

Ha det bra, puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0