Skolstart :)

Hej!

I tisdags var sista dagen på jobbet, det känndes konstigt men ändå skönt. Jobbade till 3 och sen kom Pontus <3<3<3 och så åkte vi till frissan för jag skulle både klippa och färga håret.

På onsdag morgon åkte Pontus<3 upp till skolan. Han kommer inte hem fören på fredag så saknar honom redan för vi kan inte träffas fören på söndag.
Vid 9.30 ringde telefonen och väckte mig, det var från jobbet, bara för att jag inte hade lämnat en lapp om att jag INTE vill betala skatt, men det var medvetet för jag tycker det är bättre att få tillbaka pengar innan sommaren nästa år :P
Sen kollade jag på 4 filmer, badade fotbad, la ansiktsmask, manikyr och pedikyr, duschade, tvättade men mest av allt så slappade jag bara på min enda lediga dag :)

Idag var första skoldagen. Vi började kl 9 i matsalen och fick se vilka som är rekrorer, kuratorer mm sen fick vi följa med några lärare till vårat klassrum där vi hade upprop och fick fylla i lite papper och lämna in papper och så tog dom kort på oss när vi höll upp namn lappar så dom kan lära sig vad vi heter. Sen fick vi prova kock kläder (byxor, rockar och träskor) sen kommer vi även få mössor och förkläden. Vi gick på en rundtur i skolan så vi ska veta var alla finns och vart vi ska hålla till, vi kollade även på gymmet.
Efter skolan (ca 10.30) så åkte jag ner till centrum och köpte ett 12 ämnes block (viste inte att de fanns mer än 7) och en skön penna, jag fikade och åt mat och kollade runt en massa sen stannade jag hos morfar på vägen och sa hej, sen tankade jag och sen stannade jag på piraten och sa hej till pappa (och massa andra) där tittade jag ut ett cd/dvd ställ som jag bad att pappa ska köpa till mig (betalar de kanske själv när jag får min lön)
sen åkte jag hem och satte mig här vid datan.
Nu väntar jag på att mamma ska komma hem med massa kläder från jobbet som jag ska prova :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0