Midsommar är över nu...

Heej!

Nu har midsommar helgen nästan passerat.
Fredagen började med att gå upp å göra mig i ordning för att sen ta bilen med mamma till fristad och köpa en blomma och sen handla lite godsaker på ica. Då kollade jag även mitt saldo på bankkortet och det var trevligt efter som jag fått lönen nu. :)
Sen åkte vi vidare till Vårgårda, till min farbror. Vid 13.00 så va maten klar. Sill, potäter, köttbullar, ägg mm. Jag åt massa, sen blev de jordgubbar, det är nästan de bästa. Sen åkte vi bort till Tångahed och köppte lotter och spelade på chokladhjulet. På det vanliga lotteriet så fick jag 2 andra vinster :P vilket va 1paket kaffe så de blev 2 paket kaffe att ta med hem och jag som inte ens dricker kaffe haha. Men på choklad hjulet hade jag inte samma tur, på ca 15 kr så fick jag en choklad kaka å då fick jag en 20 av pappa så jag kunde satsa på alla brickorna och då fick jag en chokladkaka till, men eftersom pappa viste jag ville få toffifee så fick jag en 20 til. men fick även denna gång bara en choklad kaka. men lite senare kom pappa men en toffifee som han lyckades vinna (en av många men dom han fått innan fick mina kusinbarn).
Efter Tånga och dansen så åkte vi hem och och åt tårta sen började farbror förbedreda för att grilla och sen kom Jocke, Nelly, Peter, Jessica, Maggan, Jimmy, Malin och Wille. Sen åt vi lite och hade kul hela kvällen. Vi spelade kubb och jag, Malin och vårat kusinbarn Nathalie "dansade runt midsommar stången" bara de att det var ett träd och vi kom inte på vilka låtar vi skulle sjunga å hur som gick, haha, men kul hade vi. När alla som skulle hem åkt hem så va de jag, mamma, pappa, Keka, babban, Fredrik, Therese, Joackim, Robbin, Nathalie och Ludvig kvar. Några av oss satt uppe till 2, 10 över släckte jag lampan och la undan mobilen.
Sedan vaknade jag 8.18 och kunde inte somna om efter en jobbig natt i husvagnen med en snarkande pappa och störande kråkor. Vid 5 på eftermiddagen åkte jag å mamma (pappa cyklade både dit och hem) och vi handlade på vägen också.

Idag så har jag inte gjort så mkt, jag har varit ute och fotat lite och färgat håret. Det blev inte riktigt som planerat eftersom nyansen blev rödare än jag trodde. Men får se hur de blir i morgon.
Nu ska jag sova lite.

Imorgon ska vi på kickoff med pappas jobb och då ska vi cykla 3-4 km med start här hemma, mer än så vet jag inte. Hoppas bara att det blir kul :)

god natt puss och kram


här e jag och natalie (mitt kusinbarn)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0