hemkommen :)

HEJ!!!!

Nu har jag kommit hem från konfa-lägret :) Det var riktigt kul att vara där med årets konfirmander. Dom var tyvärr väldigt negativt inställda till allting. Det var lite för kallt med de gick bra ändå. Vi fick god mat och åt 6ggr varje dag. Vi hade roliga och lärorika samlingar både i våran grupp och hela lägret, vi ska ha varit drygt 100 pers där, både ledare och konfirmander. Våran konfagrupp hade ganska mkt otur... För de första så kom vi senare pga välgörenhetsgalan så vi missade dom första samlingarna, sen fick en av konfirmanderna ett astma anfall och kunde inte få i sig sin medicin utan ambulansen fick hämta henne. Sen fick en av killarna lite problem av all parfym och hårspray som fanns i vårat rum vilket ledde till att han deckat flera gånger under kvällen och när några av ledarna gick ner va han medvetslös, dagen efter hade han varit nere i vårat rum igen och deckat igen och då sa jag till den tjejen som sa till oss att se till att han inte är på vårat rum.
På lägerbålet hade vi jätte kul!!! Jag och Gustav spelade upp ett litet, romantiskt drama... alla skrattade :D
Det var full fart hela kvällen för efter dramat var det andakt och då skulle våra konfirmander spela upp hjärt-dramat som vi ledare visat upp på torsdagen. Dom klarade det väldigt bra för att ha kämpat emot så mkt innan. På torsdags förmidagen hade vi besök av Nunnan Hanna, det var riktigt tråkigt så jag tyckte synd om konfirmanderna. På eftermiddagen däremot kom Markus och pratade om sex och relationer och även om sitt eget liv. Han var höjdpunkten förra året och nu var han ännu bättre!
Vi fick vara med om många bönesvar och jag tror att väldigt många av konfirmanderna blev stärkta i tron om att Gud finns. Våra konfirmander kommer nog ha mkt att tänka på nu efter lägret.
Från och med onsdag ska jag vara med som ledare på den vanliga konfa-läsningen. Jag kom även på en sak som jag ska få igång konfirmanderna på från och med onsdag. Efter som jag inte vet om det är några från årets konfirmander som läser så vill jag inte skriva här vad vi ska göra men efter att det är avklarat så ska jag se till att skriva de här :)

Inatt fick jag sova 4½ timme för jag va nattvakt så gick å la mig 3.08 och vi blev väckta 7.39. så idag är jag ganska trött. Men sådant får man stå ut med när man är ledare. Och det var trevliga människor som var med mig. :D

Innan jag avslutar vill jag bara säga att det är lungt Ida! Jag kommer alltid att älska dig Ida, du är en underbar vän och du får gärna skriva på min blogg bara du skriver att det är du som bloggar :D

En hälsning till killen jag gillar... Min förvirrning är borta, fick svar på min bön och vet att de finns en mening med det som hänt. Jag hoppas verkligen att de här kan bli något tiktigt bra :) DU ÄR EN UNDERBAR PERSON!!

massa pussar och kramar från en trött men super glad Mikaela!! :D <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0