Mys helg :)

Hej!

I fredags kom Pontus <3 och hans pappa och hämtade mig och så åkte vi till Pontus. När vi låg och myste i sovrummet så hörde vi ett konstigt ljud, rätt som det var så stod Victor och Cassandra med en varsin kanna vatten och bara hälde över oss (vi var fullt på klädda så deras hämnd var inte lika roligt som dom hoppats på) så vi blev jätte blöta. Då sa Pontus att dom fick fixa maten och så gick vi och duschade när vi ändå var blöta. När vi kom in hade dom knapt börjat med maten (tar en ganska bra stund att dra av blöta jeans och väl inne i duschen tog väl 20 min) Efter maten fixade vi morots och gurkstänger och sen blandade vi ihop en dipp och hälde upp lite godis i en skål, Pontus stälde även fram en låda med chokladhjärtan. sen värmde vi upp lite varm choklad och satte oss framför en film, the holiday. Det var mysigt, när filmen var slut gick vi in i sovrummet, vid halv 2 somnade vi. 

06.45 ringde alarmet på min mobil och vid 06.55 gick jag upp. Vid kvart i 8 skulle vi åka upp till Pontus skola på öppethus. vi va inte hemma fören 17 nån gång (kommer inte ihåg exakt) sen vid ca 19.00 åkte vi in till U-hamn för att fira Robert, men vi skulle köpa med pizza och lite godis så va inte där så tidigt och var trötta. Sen skulle vi hem till mig och vi la oss direkt för vi va så trötta.

Kvart över 9 skulle jag möta Ida i kyrkan för att träna dramat till söndagsskolan och få fram all rekvisita. Efter kyrkan åkte vi hem och väntade in maten, pastorn och med sin familj och åt med oss, sen åkte jag och Pontus<3 till stallet, vi red den rundan som Karro visat mig i tisdags. Men tyvärr så gick det inte så bra, Shanti fick en kotte i hoven medans vi red så jag fick hoppa av och ta ut den, sen hoppade jag upp igen. När vi kom till den jobbiga nerförsbacken hoppade jag av henne så hon skulle hålla sig lugn inte gå i rullgruset. När jag hoppade upp igen kändes det som om hon var lite om i vänster bak hov så hoppade av när vi svängde in på grusvägen och ledde henne tillbaka. Jag bad även att Karro skulle kolla lite  nästa dag så hon inte var halt.

Igår smsade Karro att det verkar lugnt med hoven vi fick även veta att vi har studiedag på måndag :)
På Face to Face hade vi bullbak det blev mkt bullar men inte jätte mkt över. Va inte hemma fören 21.00 men men.
Idag har vi haft matte prov på morgonen som gick ganska bra :) På svenskan kollade vi på Alice i underlandet.

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, fullt upp har du märker jag:)



The holiday är en av mina favoritfilmer. Tyckte du den var bra?:)

2010-10-05 @ 18:31:58
URL: http://hannaelisabeth.blogg.se/
Postat av: mikaela

ja haha det blir så :P jo jag har sett den flera gånger innan och den är jätte bra :)

2010-10-06 @ 15:05:28
URL: http://mikkantikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0