Shanthi <3

Heej!

I går red jag Shanthi igen. Det gick rätt bra, men eftersom det blåste ganska mycket så var hon lite stirrig i hagen så ville inte trava där utan tog lite trav på vägen, sen gick vi en bit till så vi kunde testa en galopp med, det tyckte hon var roligt så det gick bara fortare och fortare kändes det som. när jag väl fick stopp på henne så skrittade vi tillbaka sista biten och så fick hon mycket beröm, väl tillbaka passade jag på att träna henne på att ställa inåt (titta åt vänster) eftersom hon är mycket starkare i vänster så har hon lite svårt för det. Nu när hon hade fått springa av sig på mina villkor så vågade jag puttsa på den delen med :)
När vi kom hem sa mamma att jag och Shanthi ser ut att trivas väldigt bra ihop. Det gör mig väldigt glad att höra det.

Idag slutade vi som vanligt på fredagar 11.10, tog 12.10 bussen hem, Joel följde mig till bussen och fortsatte sedan till centrum, det var trevligt med lite sällskap:) tack till honom :).Sen gick jag från vägen, så 3km promenad idag igen.
Väl hemma fortsatte jag med min deg som jag påbörjade igår, det ska bli baguetter som jag och Pontus<3 <3 ska ha ikväll, vi ska nämligen ha en liten picknick. Det kommer bli mysigt <3 längtar tills degen jäst klart så jag kan göra klart mina baugetter. Sen när mamma kommer hem så ska jag fylla baguetterna med sallad, gurka, paprika, ost och skinka:) kommer bli mumsigt. Halva degen ska jag göra choklad baguetter av :) ska bli spännande att smaka på :)
Ser fram emot en underbar kväll med min älskling<3<3<3<3<3 puss


Hoppas alla som läser också får en trevlig kväll och helg :)
puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0