Kickstart på träningen!

Efter mitt inlägg innan idag så blev jag väldigt taggad, det blev ett regält träningspass. Började med ett zumba, flat abs pass (20min), efter det blev det 10 situps eftersom jag tyckte att zumban inte gjorde någon nytta på kulan.Sedan blev det lite stretchande som över gick i 10 min zumba live och avslutade med 10 "handfats" armhävningar.
 
Min lunch idag bestod av crêpes med svampstuvning
 
Crêpes med svampstuvning
Ingredienser
 
Crêpes:
4 Ägg
3dl vetemjöl
½tsk salt   
1msk socker
5dl mjölk

Svampstuvning:
3 msk mjöl
2- 2½ dl matlagnings grädde
1 burk blandsvamp (ca 115g svamp)
1 burk kantareller (ca 110g svamp)
Salt och peppar

Gör så här: '

Crêpsen, blanda alla ingredienserna i den ordning en som står och stek på medel hög värme på ena sidan tills den stelnat på ovansidan.
Svampstuvning, gör en botten redning av mjölet och lite, lite av grädden. Häll på lite mer grädde och svampen och rör om, häll på mer grädde om det behövs, tänk på att den ska vara tjock, annars rinner det ut. Smaka av med salt och peppar, var inte för mesig med kryddorna eftersom crêpsen är ganska smaklösa.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0