Nya Oriflame och kycklingpaj recept

I söndags var jag och lagade mat till terminens alpha-grupp. Det blev Kycklingpaj Deluxe, alla sa att de var gott och jag tyckte det i alla fall :) men mina beräkningar hade blivit fel någon stans så det fick bli en bacon paj med, så här kommer recepten (OBS! pajdegen kanske inte stämmer exakt, tror det blir blir mycket deg).
 
 
 
KYCKLINGPAJ DELUXE
Ugnstemperatur: 225°c             Tid: 25-35 min 
Port: ca 6 per form                       Form storlek: 2st á ca30x20cm
Ingredienser
 
Pajdeg:
  • 8dl mjöl
  • 375g smör
  • 6-7msk vatten

Fyllning:

  • 1 kg strimmlad kyckling
  • 2pack bacon (á 140g)
  • ca 150g fetaost (orginal)

Äggstanning:

  • 4 ägg
  • 4dl mjölk
  • salt
  • peppar
 
Gör så här:  
Pajdeg, Blanda alla ingredienser i en bunke och tryck ut i 2 formar.
Fyllning, stek kycklingen med salt, peppar och paprikakrydda, låt svalna något. Klipp bacon skivorna i ganska små bitar. Häll över kycklingen, baconen och fetaosten i pajskalen.
Äggstanning, vispa äggen med mjölken, smaka av med salt och peppar. Tänk på att bacon är salt i sig! Häll äggstannongen över fyllningen och ställ in i ugnen i ca 25-35 min.
 
 
BACON- OCH FETAOSTPAJ
Ugnstemperatur: 225°c             Tid: 25-35 min 
Port: ca 4-6                                   Form storlek: 1st á ca20x15cm
Ingredienser
 
 Pajdeg:
  • 3dl mjöl
  • 125g smör
  • 2 msk vatten

Fyllning:

  • 2 pack bacon (á 140g)
  • ca 50g fetaost
  • 1 näve blandad medelhavssallad

Äggstanning:

  • 2 ägg
  • 2dl mjölk
  • salt
  • peppar
 
Gör så här:  
Pajdeg, Blanda alla ingredienser i en bunke och tryck ut i formen.
Fyllning, Klipp bacon skivorna i ganska små bitar. Häll över baconen, fetaosten och salladen i pajskalen.
Äggstanning, vispa äggen med mjölken, smaka av med salt och peppar. Tänk på att bacon är salt i sig! Häll äggstannongen över fyllningen och ställ in i ugnen i ca 25-35 min.
 
 
Servera gärna pajen med en Vitlökscreme. Den gör du enkelt genom att pressa 2 vitlöksklyftor i 5 dl gräddfil (personligen vill jag ha mer vitlök i).
 
 
 
Måndag kväll åkte jag och några till på ett informations möte angående "Nya Oriflame" det kommer bli stora förändringar framöver, våra titlar kommer ändras, våran ersättnings plan blir uppdaterad och hela hemsidan kommer att förändras och förbättras. Vi har fått veta att vårat beställningssystem redan nu är förändrat, men jag har inte hunnit gå in och titta än. Mer än så tänker jag inte säga, utan jag uppdaterar er när jag har fått prova de nya systemen.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-05-09 @ 12:51:14
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0