Scoutläger

Hej!!
Är iväg på ett litet scout läger nu där jag hjälper till att dela ut maten som scouterna ska laga. Det är kul, men jag fuskar lite och sover hemma hos Pontus istället för att sova i tält med de andra, hehe. Vill inte riskera att bli förkyld så nära  klassresa, bal och student och med pollen i luften så blir det inte bättre. Det är ett enkelt jobb, då vi bara ska lägga allt i lådor/backar så några scouter kan hämta dem. Måste säga att det känns rätt bra att bara kunna gå ner till den enda gruppen och äta, utan att behöva laga maten. :)  Lägret började igår och slutar i morgon så det är lite lagom långt, enda nackdelen med så kort läger är att det inte går att justera maten så att allt går åt som beställts för mycket av. Tur att de vi handlat hos kunde tänka sig att ta tillbaka det mesta.
Idag har det varit bra väder med så när jag inte hade något att göra så satt jag ute och njöt av solen en stund :)
 
Nu framöver blir det mycket jobb, först hela söndagen och på måndagen (blev tvungen att skicka in ett arbete innan söndag till läraren för att kunna jobba), på tisdag är jag ledig men då ska man förbereda för Oriflame visningen som jag ska ha på kvällen och onsdag blir det mer jobb. På torsdag bär det av på klassresa så blir inte mycket skola för min del.
 
Nu har jag i alla fall gjort det arbetet som skulle in på söndag så nu kan man verkligen slappna av, nu är det bara 2 kompleteringar i samhäll kvar så är allt inlämnat den men det får bli en annan dag när ögonen inte svider så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0